Rizika neúčinných právních jednání z pohledu insolvenčního práva

24. květen 2024, 9:00–12:30

Online webinář

Cílem webináře je seznámení účastníků s institutem neúčinnosti právních jednání dlužníka v insolvenčním řízení, jehož prohlášení může znamenat citelný zásah do nabytých práv třetích osob. V rámci webináře budou nastíněna rizika a typické příklady neúčinných právních jednání dlužníka, která zkracují možnost uspokojení věřitelů, nebo zvýhodňují jednoho věřitele na úkor jiných. Na příkladech z judikatury se zaměříme na to, jak minimalizovat riziko, že právní jednání dlužníka učiněné před zahájením insolvenčního řízení bude označeno za neúčinné.

Obsah webináře:
• Právní úprava a základní znaky neúčinnosti v insolvenčním zákoně
• Vybrané skutkové podstaty:
- neúčinnost právního jednání bez přiměřeného protiplnění
- neúčinnost zvýhodňujících právních jednání
- neúčinnost úmyslně zkracujících právních jednání
- neúčinnost právních jednání učiněných po zahájení insolvenčního řízení

Lektor: Mgr. Dorota Plonková, advokátka, trvale spolupracující s advokátní kanceláří Kocián Šolc Balaštík. Ve své praxi se zaměřuje především na insolvenční právo. Dlouhodobě spolupracuje s Právnickou fakultou Univerzity Palackého.

Seminář se uskuteční online na platformě MS Teams (odkaz bude zaslán přihlášeným den před konáním webináře na e-mail).

Registrace

Pořádá

Právnická fakulta UP

Místo

online
Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)