Interakce mezi rostlinami, parazity a symbionty fotosyntetických hostitelů

12. December 2023, 14:00–16:00

Studie z oblastí ekologie, biodiverzity a molekulární biologie. Přednáška Prof. Sigridy Neuhauserové (University of Innsbruck) - Aurora Fellowship Public Lecture

V rámci fytopatologie vědci studují interakce mezi viry, bakteriemi, houbami nebo jinými chorobami a jejich rostlinnými hostiteli, přičemž se zaměřují na složité vztahy mezi těmito mikroorganismy a rostlinami. Roste však počet eukaryotních mikroorganismů nepatřících mezi houby a oomycety - často označovaných také termínem protisté - které vytvářejí složité biotické interakce s fotosyntetizujícími hostiteli, včetně rostlin a makro a a mikrořasami, které jsou hojně rozšířené a různým způsobem ovlivňují životní prostředí. Protože naše chápání rozmanitosti těchto parazitů je teprve na začátku, stále ještě nevíme dobře, jak se s nimi vypořádat a dobře rozumět způsobům, jakými interagují se svými hostiteli. Na příkladu Phytomyxea budou zdůrazněny mezery v biologické rozmanitosti. Phytomyxea si vyvinuly jedinečný způsob interakce se svým hostitelem, který znesnadňuje jejich kontrolu pomocí přístupů určených pro jiné mikroorganismy.

Přednáška se ukuteční online na platformě Zoom

Organizer

Aurora Alliance - University of Duisburg Essen

Location

online
Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)