Má Evropská unie sílu a schopnosti na to měnit svět?

22. February 2024, 16:00–17:30

Diskuse se studenty

Válka na Ukrajině nebo izraelsko-palestinský konflikt mají přímý i nepřímý dopad na evropskou bezpečnost, ekonomiku i společnost. V zájmu Evropské unie proto je ovlivňovat dění ve svém bližším i vzdálenějším okolí tak, aby z toho měla prospěch a šířila své hodnoty, kam patří i demokracie a lidská práva. Sladit priority 27 zemí ale rozhodně není jednoduché, což může mít za následek to, že EU jako celek nemá na globální scéně tak velký vliv, jaký by mít mohla. Evropské státy tak stojí před rozhodnutím, co do budoucna změnit, aby se pohled Evropy na bezpečnost, ochranu životního prostředí nebo obchodní pravidla více odrážel i na globální úrovni.

Řečníci:
MARKÉTA GREGOROVÁ
europoslankyně (Zelení / ESA, Piráti)
TOMÁŠ ZDECHOVSKÝ
europoslanec (ELS, KDU-ČSL)
RADIM SRŠEŇ
náměstek člena vlády,
Ministerstvo pro místní rozvoj ČR
DAVID BROUL
Katedra politologie a evropských studií,
Filozofická fakulta UP

Moderuje: 
ONDŘEJ PLEVÁK
redaktor EURACTIV.cz

Odkaz na registraci naleznete v přiloženém plakátu.

Další informace

Organizer

Katedra politologie a evropských studií FF UP, EURACTIV.cz

Location

učebna Václava Havla (č. 2.03), Katedra politologie a evropských studií, UP (Křížkovského 12)
Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)