Zavádění flexibilní a diverzitní kultury na UP

O projektu

 

Cílem projektu dosáhnout lepších pracovních podmínek pro všechny, to znamená nastavení jednotných procesů a metodické ukotvení v oblasti managementu mateřské a rodičovské dovolené, zvýšení informovanosti o možnostech, které zaměstnavatel poskytuje a boření stereotypního přístupu ke konkrétním skupinám zaměstnanců/zaměstnankyň (rodiče malých dětí, pečující osoby, lidé v předdůchodovém věku). Takových změn lze dosáhnout pouze za situace, kdy budou vedoucí pracovníci a pracovnice v tématu flexibility a diverzity dostatečně kompetentní a informovaní, důraz tedy bude kladen na jejich kontinuální školení tak, aby byly zohledněny aktuální trendy. Není cílem, aby osoby ve vedoucích pozicích měly expertní znalosti o flexibilitě a diverzitě, ale že si téma osvojí tak, že dokážou s diverzitou a flexibilitou na svém oddělení pracovat, případně vědí, na koho se obrátit. V neposlední řadě je cílem projektu pozitivní vnímání inkluze a diverzity a využití rozmanitého kolektivu ve prospěch univerzity. 


Analýza současného stavu

  • 5 focus groups (v rozsahu 90 - 180 minut) proběhlo se zaměstnankyněmi a zaměstnanci univerzity, a to jak se zaměstnanými na pozicích THP, tak s akademickými pracovnicemi a pracovníky (dominantně se jednalo o ženy) z pěti odlišných součástí univerzity. 
  • 5 individuálních rozhovorů (v rozsahu min 60 minut) s pracovníky na pozicích středního managementu.

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)