UPlikace je oficiální mobilní aplikace pro studenty, vyučující i neakademické zaměstnance Univerzity Palackého v Olomouci. V aplikaci naleznete detailní přehled o studiu včetně přehledného rozvrhu, harmonogramu zkouškových termínů nebo interaktivní mapy univerzitních budov. Můžete si zapisovat či odepisovat zkouškové termíny a mít tak plnou kontrolu nad studiem na dosah ruky. A co víc, jste ihned upozorněni na zadanou známku v IS/STAG nebo na uvolnění zaplněného zkouškového termínu. UPlikace rovněž umožňuje zaslání krizového upozornění studujícím a pracujícím na UP v případě mimořádné situace.

Funkce pro studující

  • přehledová obrazovka s probíhajícími a následujícími akcemi
  • přehledný rozvrh s předměty a zkouškovými termíny včetně zobrazení aktuálního okamžiku
  • zobrazení všech zapsaných předmětů a informace o nich (sylaby, anotace, vyučující)
  • průběh studia se souhrnem udělených zápočtů a známek
  • přehledný seznam všech zkouškových termínů pro plánování zkouškového období
  • možnost zapsání a odepsání zkouškového termínu
  • okamžitá informace o na zadání nové známky vyučujícím na IS/STAG
  • upozornění na nový zkouškový termín a uvolnění zkouškového termínu
  • upozornění na začátek přihlašování zkouškových termínů a blížící se konec přihlašování/odhlašování
  • widgety na domovskou obrazovku: widget s následující akcí a widget s přehledem dnešního rozvrhu
  • zobrazení kvalifikačních prací a upozornění na posudky
  • nápověda, jakým titulem oslovovat vyučující
  • možnost anonymní evaluace předmětů
  • integrace čtenářského konta univerzitní knihovny: zobrazení seznamu výpůjček, rezervací se stavem a informací o publikaci vč. termínů pro vrácení či vyzvednutí bez nutnosti přihlášení, notifikace před termínem vrácení
  • zobrazení profilu s informacemi o studentské identitě
  • zaslání krizového upozornění v případě mimořádné situace

Funkce pro vyučující

  • přehledová obrazovka s probíhajícími a následujícími akcemi
  • zobrazení všech vyučovaných předmětů a informace o nich
  • přehledný rozvrh s předměty a zkouškovými termíny včetně zobrazení aktuálního okamžiku
  • seznam zapsaných studentů a možnost zápisu výsledků zkoušek
  • widgety na domovskou obrazovku: widget s následující akcí a widget s přehledem dnešního rozvrhu
  • zaslání krizového upozornění v případě mimořádné situace

Funkce pro ostatní zaměstnance UP

  • zaslání krizového upozornění v případě mimořádné situace
  • zprávy z univerzity
  • aktuality pro zaměstnance a zaměstnankyně
  • interaktivní mapa univerzitních budov

Funkce pro zájemce o studium

  • průvodce s přehledem o univerzitě, důležité odkazy nebo termíny akcí, na kterých se lze dozvědět více o studiu

Informační a zábavní funkce

  • interaktivní mapa kampusu s vyznačením univerzitních budov
  • odkazy na aplikaci menzy, univerzitní e-mail a další
  • informační dlaždice s aktuálním sdělením z univerzity
  • KudyKam – průvodce studenta na Univerzitě Palackého
  • aktuality z univerzity
  • interaktivní hra HolUP pro všechny

Zasílání krizových upozornění

UPlikace umožňuje Univerzitě Palackého komunikovat se svými studujícími a pracujícími v krizových situacích. V případě nebezpečí či závažné provozní události v některé z univerzitních budov zašle uživatelům na základě jejich nastavení zprávu obsahující základní informace a pokyny, jak se zachovat.

Krizová sdělení v UPlikaci nemají prioritu před případnými pokyny integrovaného záchranného systému (hasiči, policie, zdravotníci)!

Více informací naleznete v podrobném popisu a nejčastějších otázkách a odpovědích níže.

Nejčastější otázky a odpovědi

Proč v krizové UPlikaci nenacházím některou z budov, ve které mám výuku či pracovní povinnosti?

Budovy a místa, která uživatel v nabídce krizového modulu UPlikace nenajde, nejsou v systému zahrnuty, protože nejsou ve správě Univerzity Palackého a univerzita nemůže zaručit, že se o mimořádné události v takovéto budově včas dozví, aby informovala své studující a pracující. Typicky se jedná například o zimní stadion či plavecký bazén.

Areál Holice je pak ve STAGu, a tedy i v UPlikaci veden jako jedno místo. Uživateli, který jej má označeno, přijde oznámení o dění v kterékoliv tamní budově.

Jaké budovy mám nastaveny ve zkouškovém období?

Ve zkouškovém zůstávají aktivní budovy z předcházejícího semestru (včetně těch, které si uživatel přidal ručně). Kdykoliv si můžete přidat další budovy platné pro aktuální období a následně je zase odebrat v menu Další – Upozornění na krizové situace.

Jak si mám přenastavit budovy v novém semestru? Co když zapomenu?

V prvním týdnu nového semestru (když se uzavře tvorba a změny rozvrhu) se studentům a vyučujícím podle STAGu automaticky doplní nové budovy, kde mají výuku. Uživatel má pak kdykoliv možnost si vybrané budovy, které již v daném semestru nenavštěvuje, odebrat v menu. Stejně tak si může přidat další budovy platné pro aktuální období. Když zapomenete, nic se tedy nestane, budete mít označeno více budov než předtím, ne méně.

Proč neodešle UPlikace zprávu přesně podle zjištění aktuální polohy telefonu?

K tomuto nemá univerzita oprávnění, automatickou identifikaci polohy dle mobilu mohou k zasílání krizových zpráv využívat pouze složky integrovaného záchranného systému.

Co znamená, když povolím hlasitou notifikaci při vypnutém zvuku?

Krizové zprávy v UPlikaci jsou dvou typů. První využívá běžné notifikace, které se chovají v souladu s vaším nastavením vibrací/zvuku a hlasitosti. Druhá varianta je urgentní krizová zpráva, která na sebe upozorní výstražným zvukem, a to i když máte ztlumené vyzvánění, všechny zvuky či zapnutý režim Nerušit. Tuto možnost můžete povolit či zakázat podle své vůle – průvodce v UPlikaci vám s tím pomůže.

Jak přesně výstražný zvuk zní? Pustit si ho můžete zde.

Co když jsem mimo univerzitu nebo na dovolené? Nevyruší mě vynucená hlasitá notifikace v kině nebo na konferenci?

Vyruší. Nicméně využití krizových zpráv (obzvlášť těch s vynucenou notifikací) se předpokládá opravdu ve výjimečných případech.

Samozřejmě existuje možnost na určitou dobu si vypnout povolení vynucené hlasité notifikace, ale doporučujeme nezapomenout si ji při návratu na univerzitu znovu aktivovat.

Pro jaké telefony je UPlikace určená? Co když nemám chytrý telefon?

Krizový modul v UPlikaci je dostupný pro Android (verze 8.0 a vyšší) a iOS (15 a vyšší). Pokud takový telefon nemáte, krizová zpráva vám nepřijde. Smyslem krizového modulu v UPlikaci však není, a není to ani technicky možné, stoprocentní pokrytí osob vyskytujících se na místě mimořádné události. Nicméně čím víc uživatelů zprávu obdrží, tím vyšší je pravděpodobnost, že informaci rozšíří i k ostatním ve svém okolí.

Zasílání krizových zpráv funguje pro všechny, kdo mají staženou UPlikaci?

Funguje pro všechny, kdo se do UPlikace přihlásili svými univerzitními údaji: studenty a studentky Univerzity Palackého, její vyučující i ostatní zaměstnance a zaměstnankyně.

Nefunguje pro nepřihlášené uživatele UPlikace, uchazeče a absolventy.

Musím mít pro doručení krizového upozornění aktivní internetové připojení?

Ano, funguje to stejně jako všechny ostatní notifikace v telefonu – využít můžete jak vlastní data, tak univerzitní či jinou wi-fi.

Pokud mám UPlikaci nainstalovanou, ale nespuštěnou (nemám ji zrovna otevřenou nebo na mezi spuštěnými aplikacemi), dojde mi krizová zpráva?

Podobně jako jiné aplikace přijímá UPlikace notifikace, i když přímo neběží. Ovlivnit to ale může systémové nastavení optimalizace/spořiče baterie. UPlikace vás proto v průvodci vyzve, abyste pro ni optimalizaci baterie vypnuli. To znamená, že operační systém nebude kvůli šetření baterie omezovat její skrytý chod na pozadí, a tedy ani přijímání notifikací.

V jakém jazyce bude zpráva doručena?

Vždy bude doručena dvojjazyčná verze zprávy v češtině a angličtině – nezávisle na nastavení jazyka v operačním systému či UPlikaci.

Co když krizová situace skončí?

Po skončení krizové situace obdrží uživatelé další oznámení o tom, že problém či nebezpečí odezněly a je možné se vrátit k normálnímu režimu. Pokud bude potřeba činit další kroky, bude to ve zprávě uvedeno.

Musím se zachovat přesně podle krizové zprávy/pokynu v UPlikaci?

Vždy je potřeba zachovat klid a použít vlastní rozum. Reagujte podle vývoje situace přímo na místě. Zprávy rozesílají vybraní a proškolení zaměstnanci a zaměstnankyně univerzity v komunikaci s dalšími zaměstnanci univerzity, kteří ale nemusí mít o vývoji situace s každou minutou ty nejaktuálnější informace.

V žádném případě není sdělení v UPlikaci nadřazeno informacím či výstrahám integrovaného záchranného systému (hasiči, policie, zdravotnická záchranná služba). V případě paralelního oznámení prostřednictvím sirén, místního rozhlasu, cílených SMS zpráv integrovaného záchranného systému apod. se řiďte těmito pokyny.

Krizová zpráva zaslaná UPlikací vás sama o sobě nezachrání, jejím smyslem je především co nejrychleji informovat studující a pracující na univerzitě o mimořádné události v dané lokalitě či budově, aby byli pozorní a včas reagovali.

Komu mám dát vědět, když sám nějakou krizovou, nebezpečnou či podezřelou situaci uvidím?

Každá fakulta, CATRIN, Správa kolejí a menz a rektorát včetně dalších součástí univerzity mají svůj krizový telefonický kontakt. Jejich seznam naleznete níže.

Krizové telefonní kontakty za jednotlivé součásti UP

Rektorát + centrální jednotky 604 994 400, 733 690 478
FF 585 633 636
CMTF 585 637 111
LF 585 632 008, 734 763 386
PdF 585 635 008, 777 775 737, 606 252 262
PF 777 007 693, 724 018 663, 603 180 853 
FZV 585 632 837
PřF 585 634 001, 585 634 008
775 902 489 (Envelopa), 734 188 945 (Holice)
FTK 585 636 008, 734 797 286, 603 180 853
VŠÚ CATRIN 585 631 406
SKM 604 229 593

Máte další otázky? Pište na uplikace@upol.cz.

Ohodnoťte aplikaci

Pokud se vám aplikace líbí, budeme rádi za 5* hodnocení. Pokud s něčím nejste spokojeni, zašlete nám na e-mail podpora@uplikace.cz nebo prostřednictvím UPlikace zpětnou vazbu. Děkujeme :)

Pro více informací o aplikaci sledujte @uplikace na Instagramu nebo se staňte fanoušky na Facebooku.

Chcete diskutovat o nových funkcích a mít k dispozici neveřejné verze UPlikace? Pak se staňte betatesterem!

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)