Autorské právo ve VaV

28. November 2024, 9:00–11:00

Kurz je součástí uceleného a systematického školení na téma otevřené a zodpovědné vědy na UP

Kurz uvede účastníky do základů kybernetické bezpečnosti. Účastníci se seznámí s různými typy kybernetických útoků, dozví se o reálných případech kybernetických incidentů a způsobech, jak takové kybernetické hrozby detekovat a jak jim předcházet. Následně se kurz zaměří na "sebeobranu" v kyberprostoru a představí účastníkům způsoby, jak se vyvarovat rizikovému chování, zejména pak v souvislosti se sociálním inženýrstvím a sociálními sítěmi. Další část kurzu provede účastníky nastavením a správou hesel, na které naváže téma zabezpečení vlastních zařízení. Kurz se také bude věnovat nástrojům pro bezpečnou komunikaci (např. elektronické podpisy, datové schránky, šifrování e-mailových zpráv) a způsobům bezpečného používání webu (rozpoznávání nebezpečných webových stránek, zabezpečení sítě, využívání VPN). Závěrečná část kurzu je věnována důvěrným informacím, jejich ochraně a způsobům, jak s takovými informacemi nakládat od jejich identifikace, přes nastavení oprávnění, až po kontrolu sdílení a uchování důvěrnosti.

Kurzy otevřené vědy

Organizer

Oddělení koncepce a podpory výzkumu UP

Location

Křížkovského 10, Zasedací místnost 2.25
Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)