DMP: Byrokratická formalita nebo cesta k efektivní správě dat?

25. March 2025, 15:00–16:30

Kurz je součástí uceleného a systematického vzdělávacího programu, který provede účastníky oblastmi otevřené a zodpovědné vědy

DMP - v současné době již dobře známá a často skloňovaná zkratka pro Data Management Plan, plán správy výzkumných dat. DMP se stává povinnou položkou realizace výzkumných projektů, čímž se dostává do podvědomí spíše jako byrokratická formalita nebo nepříjemná povinnost, která zdržuje od samotné vědecké práce. Je tomu opravdu tak? Nutně nemusí. Tento kurz Vám ukáže i světlou stranu DMP a jeho potenciál stát se užitečným nástrojem. DMP je totiž výsledkem plánování - dynamického procesu, který stojí v centru efektivní realizace vědecko-výzkumné činnosti a správy výzkumných dat. Aby nezůstalo jen u "teorie" - sami si vyzkoušíte, jak lze DMP zlepšit a jaké implikace mohou mít takové změny na výzkumný projekt. DMP navíc není nutné vytvářet "from scratch", takže se zároveň podíváme, jaké nástroje lze pro plánování a tvorbu plánů využít, a dokonce se seznámíte, jak s jedním z těchto nástrojů - Data Stewardship Wizard - pracovat, aby ty začátky nebyly tak náročné.

Další informace

Organizer

Oddělení koncepce a podpory výzkumu UP

Location

Envelopa Hub, tř. 17. listopadu 1131/8a
Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)