Mše k 17. listopadu

21. November 2022, 19:00–20:30

Mše k uctění obětavosti a odvahy všech, kteří se postavili totalitě

Mezinárodní den studentstva je světově svátkem s původem v nedávné české historii. Během protinacisticky míněných oslav založení československého státu byl 28. října 1939 zastřelen pekařský dělník Václav Sedláček a těžce zraněn student Jan Opletal, pocházející ze Lhoty nad Moravou nedaleko Olomouce. Jan Opletal zranění podlehl a jeho pohřeb se stal manifestací národního odporu proti okupaci. V návaznosti na tyto události bylo zatčeno a popraveno devět studentských zástupců a stovky studentů byly internovány do koncentračních táborů. Na přímý pokyn Adolfa Hitlera byly okamžitě uzavřeny české vysoké školy.

O dva roky později byl v Londýně 17. listopad určen coby každoroční vyjádření úcty studentským obětem nacismu. V roce 1989 pak právě tento svátek vyústil v demonstrace proti totalitnímu režimu, které vedly k demokratické revoluci v naší zemi.

Filozofická fakulta Univerzity Palackého uctí obětavost a odvahu všech studentů a studentek, kteří se u nás i ve světě postavili totalitě za cenu perzekuce či osobní oběti, mší konanou v kostele Panny Marie Sněžné 21. listopadu 2022 v 19:00.

Organizer

Filozofická fakulta UP

Location

Kostel Panny Marie Sněžné
Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)