„Selfie aneb Freude, Freude...“

8. April 2025, 13:15–16:15

Aplikace atemporálních psychoanalytických konceptů Sigmunda Freuda v kontextu selfie kultury. Přednáška Mgr. Ingrid Baniatové (FF UKF)

Základem přednášky bude aplikace nadčasových psychoanalytických konceptů Sigmunda Freuda v kontextu selfie kultury s důrazem na propojení Freudových teorií se současnými společenskými trendy. Cílem je představit, jak Freudovy postuláty o struktuře lidské mysli, se zvláštním důrazem na nevědomí, umožňují lépe pochopit psychologické mechanismy stojící za vznikem a rozšířením fenoménu selfie kultury. V přednášce bude analyzován sekundární/patologický narcismus, který s tímto fenoménem úzce souvisí. Ambicí přednášky je obohatit diskurs o selfie kultuře a reinterpretací Freudových teorií ve světle konceptu „zrcadlového stadia“ francouzského psychoanalytika Jacquese Lacana. Lacanova perspektiva poskytuje nový vhled do dynamiky identity, narcismu a sebereflexe, čímž přispívá k hlubšímu pochopení tohoto celosvětového trendu. Přednáška tak poskytuje nejen teoretický rámec pro porozumění selfie kultury, ale také nové metodologické podněty pro její další zkoumání.

Organizer

Katedry mediálních a kulturálních studií a žurnalistiky FF UP

Location

FF UP, Křížkovského 14, uč. 2.04
 
Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)