Umělá inteligence v právní praxi

17. January 2025, 9:00–12:00

Webinář / seminář

Umělá inteligence (AI) již není pouhou futuristickou vizí, ale stává se konkrétním a praktickým nástrojem, který zásadně ovlivňuje způsob, jakým advokáti, pracovníci veřejné správy a další právní profese vykonávají, či vykonávat budou, svou každodenní činnost. Na webináři si přiblížíme pokročilé nástroje AI (jako ChatGPT, Copilot, Gemini, Perplexity či dosud méně známý Claude), jež dokážou nejen zrychlit právní rešerše a analýzy, ale být i cennými kreativními pomocníky. Účastníci se naučí, jak využívat nástroje AI pro analýzu složitých právních textů – včetně analýzy judikatury, jak integrovat AI do každodenních činností, ale také jaké nové možnosti přináší AI pro zefektivnění řady dalších procesů. Zvláštní pozornost bude věnována tomu, jak AI již dnes proniká do běžně používaných právních informačních systémů, a jak to mění, či brzy změní, způsob, jakým právníci a úředníci přistupují k řešení každodenních úkolů. Stranou nezůstanou ani otázky odpovědnosti, etiky a další výzvy, jež jsou s využíváním nástrojů AI spojené.

Obsah webináře:
1. Úvod do nejvíce užívaných nástrojů umělé inteligence:
• Přehled AI nástrojů – jako jsou ChatGPT, Copilot, Gemini, Perplexity, Claude aj., s důrazem na jejich specifické aplikace v právní praxi a veřejné správě.
• Ukázky, jak tyto nástroje usnadňují práci s texty, urychlují zpracování velkého množství dat, napomáhají při řešení složitých právních problémů, napomáhají při právních rešerších apod.
2. Praktické aplikace AI v právní praxi:
• Případové studie využití AI při tvorbě právních dokumentů.
• Ukázky integrace AI do právních informačních systémů.
3. Automatizace a optimalizace procesů v advokátních kancelářích a ve veřejné správě:
• Příklady, jak AI přináší potenciál zvýšení efektivity advokátních kanceláří a veřejné správy – zejm. při automatizace opakujících se úkolů, práci s dokumenty či judikaturou a při predikci rozhodování (či rozhodování samotném).
4. Výzvy a budoucnost a odpovědnost AI
• Diskuse o výzvách a příležitostech spojených s implementací AI.
• Právní a etické otázky spojené s využitím AI (ochrany osobních údajů a autorských práv, odpovědnost za rozhodnutí učiněná AI aj.)
5. Strategická integrace AI do právní praxe:
• Návody na to, jak mohou advokáti a pracovníci veřejné správy efektivně využívat AI ve své každodenní praxi – od rutinních úkolů až po komplexní a složité úkoly.
• Představení kombinací více AI nástrojů pro dosažení maximální efektivity při řešení komplexních (nejen právních) problémů.

Závěr: Tento kurz je určen pro ty, kteří chtějí nejen pochopit, jak AI funguje, ale především se naučit, jak ji prakticky a efektivně využít v právní praxi. Díky osvojení současných trendů a konkrétních nástrojů AI získají účastníci konkurenční výhodu.

Cílová skupina: Webinář je navržen nejen pro advokáty a jiné právní profesionály, ale také pro pracovníky na řadě pozic veřejné správy, kteří chtějí porozumět tomu, jak AI může výrazně zefektivnit jejich práci.
Cena: 2 200 Kč bez DPH (osvobozeno od DPH)
Absolventi UP, registrovaní v Klubu absolventů UP, mají slevu ve výši 20 %.

Přihlášky a platby: Uzávěrka přihlášek je 14. ledna 2025. Přihlašovat se můžete ZDE.

Location

online nebo prezenčně na Právnické fakultě UP: 17. listopadu 6, budova B, učebna B.32
Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)