InkluDen na UP: První ročník se snídaní, balancováním i kabaretem

Foto: Vojtěch Duda
Wednesday 23 October 2024, 12:01 – Text: Gabriela Sýkorová Dvorníková

Univerzita Palackého chce být otevřeným a přívětivým prostorem pro všechny své pracující i studující. Uspořádala proto první ročník InkluDne věnovaný posílení inkluze, tedy plnohodnotného začlenění všech do univerzitní komunity, a diverzity neboli rozmanitosti celého jejího společenství. S podtitulem Mosty mezi námi se uskutečnila snídaně s vědkyněmi, workshop i divadelní představení.

Hlavním tématem premiérového InkluDne byla harmonie mezi osobním a pracovním životem. „Vzhledem k zájmu a vysoké účasti na všech bodech programu počítáme s pořádáním InkluDne každoročně. V letošním pilotním ročníku rezonovalo hlavně téma slaďování osobního a pracovního života, v dalších ročnících se chceme zaměřit i na další témata a různé znevýhodněné skupiny,“ uvedla vedoucí oddělení řízení lidských zdrojů UP Markéta Šupplerová.

Celodenní program zahájila Snídaně s vědou určená především vědkyním a doktorandkám z UP. Zahájila ji předsedkyně univerzitního akademického senátu Irena Smolová a u stolu se sešlo dvaadvacet žen. „Inspirativní hostkou byla naše absolventka, laureátka ceny Neuron za rok 2016 a laureátka talentového programu L'Oréal UNESCO Pro ženy ve vědě za rok 2023 Pavla Eliášová,“ dodala univerzitní koordinátorka pro práci s talenty Dita Palaščáková.

„Společně jsme hledaly odpovědi na otázky, které se týkají možnosti kariérního rozvoje a růstu akademiček v univerzitním prostředí. Hledali jsme neuralgické body, kde může instituce podmínky pro všechny zlepšit s cílem vytvářet prostředí pro efektivní spolupráci a především práci s talentem lidí, kteří ho té instituci chtějí věnovat,“ přiblížila. Setkání tak poskytlo neformální prostor ke sdílení pozitivních i negativních zkušeností s tím, jaké je to budovat kariéru coby žena-vědkyně.

„Otevřely jsme i některé opravdu zajímavé podněty, co může naším vědkyním bránit, aby se cítily spokojené. Celkově jsme dostaly skvělou zpětnou vazbu a snídaně s vědkyněmi je poptávaná i vícekrát do roka. Věřím, že jsme na dobré cestě v budování důvěry, že se bude Univerzita Palackého v oblasti kariérní podpory a slaďování do budoucna posouvat,“ doplnila Šupplerová.

Téměř plná velká zasedací místnost rektorátu hostila workshop Balancování s work-life balance určený pro personalistky, vedoucí, akademičky i technickohospodářské pracovníky a pracovnice. Společně se zaměřili na podporu zavádění různých opatření na usnadnění slaďování pracovního a osobního života a na práci s různorodým týmem zaměstnaných. „Mimo hlavního tématu jsme diskutovali i o age-managementu či o dalších možnostech péče o zaměstnané,“ doplnila Veronika Fousková z oddělení řízení lidských zdrojů.

Odpoledne část programu patřila v univerzitním informačním centru a obchodu UPoint vernisáži výstavy Společně v rozmanitosti mladé umělkyně, studentky všeobecného lékařství Sáry Gilíkové. Na večerní představení Matkabaret, které oddělení řízení lidských zdrojů spolupořádalo s oddělením studentských záležitostí, pak do divadelního sálu na Konviktu zavítalo osmdesát diváků, k tomu jej deset dětí strávilo v nabídnutém dětském koutku.

Zpestřením InkluDne byla fotosoutěž Obleč se pestře a vyfoť se!, která po celý den běžela na Facebooku a Instagramu UP.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)