doc. Mgr. Tomáš Jirsa, Ph.D.

Fotografie zaměstnance
Kontaktní údaje

585633440

Katedra divadelních a filmových studií

Filozofická fakulta

Univerzitní 3, 5

3.28

Docent

Funkce a členství v akademických a dalších orgánech UP i mimo ni:

  • Člen oborové rady (3. 3. 2021 – )

Mezinárodní organizace

  • NECS (člen, 2016–)

Oborová rada

  • Oborová rada FAMU (člen, 2019–)
  • Teorie a dějiny divadla, filmu, rozhlasu a televize (předseda, 2022–)

Jiné komise a orgány

  • IGA komise (člen, 2021–)
VYBRANÉ PUBLIKACE
Jirsa T. Faces without interiority: Music video’s reinvention of the portrait. World Literature Studies. 2019. (ČLÁNEK)
Jirsa T. For the Affective Aesthetics of Contemporary Music Video. Music Sound and the Moving Image. 2019. (ČLÁNEK)
Jirsa T., Rosenberg R. (Inter)faces, or how to think faces in the era of cyberfaces. World Literature Studies. 2019. (ČLÁNEK)
Jirsa T., Korsgaard M. The Music Video in Transformation: Notes on a Hybrid Audiovisual Configuration. Music Sound and the Moving Image. 2019. (ČLÁNEK)
Jirsa T. Jazyk tvarovaný excesem: afekt a jeho performativní medialita. World Literature Studies. 2017. (ČLÁNEK)
Jirsa T. Portrait of Absence: The Aisthetic Mediality of Empty Chairs. Zeitschrift für Medien- und Kulturforschung. 2016. (ČLÁNEK)
Jirsa T., Korsgaard M. Traveling Music Videos. In Jirsa T., Korsgaard M. (Eds.) 2024. (KNIHA - CELEK)
Jirsa T., Geil A. Reconfiguring the Portrait. In Geil A., Jirsa T. (Eds.) 2023. (KNIHA - CELEK)
Jirsa T. Disformations: Affects, Media, Literature. 2021. (KNIHA - CELEK)
Jirsa T., Korsgaard M. Into the Music Video Traffic: Platforms, Interventions, Extensions. Traveling Music Videos. 2024. (KAPITOLA V KNIZE)
Jirsa T. Rapping a Scandal: The Political Interventions of Central European Music Videos. Traveling Music Videos. 2024. (KAPITOLA V KNIZE)
Jirsa T., Geil A. Configurations of Portraiture: Subjectivity, Techniques, Mediality. Reconfiguring the Portrait. 2023. (KAPITOLA V KNIZE)
Jirsa T. When Face Becomes Interface: Music Video and the Portrait of Mediality. Reconfiguring the Portrait. 2023. (KAPITOLA V KNIZE)
Jirsa T. Toward Affective Realism: Performing the Reverse Side of the Face. In Larsen SE., Jørgensen SB., Higonnet M. (Eds.) Landscapes of Realism: Rethinking Literary Realism in Comparative Perspectives. Volume II: Pathways Through Realism. 2022. (KAPITOLA V KNIZE)
Jirsa T. Lapses, Affects, Supplement: Hiro Murai’s Audiovisual Anachronism. In Herzogenrath B. (Eds.) Practical Aesthetics. 2020. (KAPITOLA V KNIZE)
Jirsa T. Affective Disfigurations: Faceless Encounters between Literary Modernism and the Great War. In van Alphen E., Jirsa T. (Eds.) How to Do Things with Affects: Affective Triggers in Aesthetic Forms and Cultural Practices. 2019. (KAPITOLA V KNIZE)
van Alphen E., Jirsa T. Mapping Affective Operations. In van Alphen E., Jirsa T. (Eds.) How to Do Things with Affects: Affective Triggers in Aesthetic Forms and Cultural Practices. 2019. (KAPITOLA V KNIZE)
Jirsa T. Videoklip a jeho afektivní myšlení dějin. In Dvořák T. (Eds.) Epistemologie (nových) médií. 2018. (KAPITOLA V KNIZE)
Jirsa T. The Victory of Creative Betrayal. Cena Jindřicha Chalupeckého / Jindřich Chalupecký Award. 2017. (KAPITOLA V KNIZE)
Jirsa T. Vítězství tvořivé zrady. Cena Jindřicha Chalupeckého. 2017. (KAPITOLA V KNIZE)

Uživatel nepovolil zobrazení dat v Portále UP.

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)