Olomouc (14. dubna 2025) – Ve středu 16. dubna tomu bude deset let od otevření obchodu a informačního centra Univerzity Palackého v Olomouci (UP) na tamním Horním náměstí. Unikátní prostor, který se při svém vzniku inspiroval podobnými obchody při britských a skotských univerzitách, je v současnosti největším kamenným univerzitním obchodem v Česku. Kulaté výročí si připomene výstavou mapující jeho historii, koštem univerzitního piva BrewHer, soutěžemi a slevovými akcemi.
„UPoint mnozí vidí jen jako obchod s merchem univerzity, ale pravdou je, že se během posledních let stal také exponovaným informačním centrem a komunitním prostorem. Ještě větší roli pak sehrává v propagaci značky UP, a to jak ven, tak dovnitř univerzity,“ dodal vedoucí oddělení marketingu Ondřej Martínek.
Narozeninovou oslavu si mohou návštěvníci užít ve středu 16. dubna od 9 do 17 hodin. V UPointu na ně bude čekat kolo štěstí, na němž si mohou vytočit dárek k libovolnému nákupu, soutěžní kvíz nebo tasting piva, které překvapí nejen chutí, ale i barvou. To speciálně pro UPoint uvařily vědkyně ze směsi chmele Pink Boots pod hlavičkou univerzitního experimentálního pivovaru Eureka.
„Desáté narozeniny jsou ideální příležitostí k tomu se ohlédnout za vznikem a vývojem UPointu. Proto jsme ve spolupráci s bývalými vedoucími a zaměstnanci obchodu připravili výstavu o historii obchodu. Její součástí budou i vzpomínky hlavních hybatelů vzniku UPointu – tehdejšího prorektora pro vnější vztahy Petra Bilíka,“ doplnila Marie Hanušová, provozní manažerka UPointu. Během narozeninového dne mohou navíc všichni příchozí využít slevu 10 % na nákup a na pět nejrychlejších čeká 20% sleva na e-shopu s kódem VSENEJ.
UPoint – informační centrum a obchod Univerzity Palackého v Olomouci vznikl v roce 2015 z popudu tehdejšího prorektora pro vnější vztahy Petra Bilíka, který se inspiroval obdobnými prodejnami univerzitního merche při britských univerzitách. Od počátku se UPoint stal nejen výkladní skříní univerzity, hojně navštěvovaným informačním centrem a garantem jednotného vizuálního stylu univerzity, ale také vzorem a inspirací pro další vysoké školy. Co do rozsahu sortimentu a velikosti obratu, ale i designu a velikosti prostor nemá v tuzemsku UPoint srovnání. Více než polovina aktuálního sortimentu je vyráběna ve spolupráci s lokálními dodavateli či absolventy UP. Velký důraz je kladen také na udržitelnost produktů. UPoint sídlí v Domě U Černého psa na olomouckém Horním náměstí 12 a v současnosti spadá pod oddělení marketingu UP.
Kontaktní osoba:
Ondřej Martínek | vedoucí
oddělení marketingu | Univerzita Palackého v Olomouci
E: ondrej.martinek@upol.cz | M: 777 587 517