DMP: Byrokratická formalita nebo cesta k efektivní správě dat?

25. březen 2025, 15:00–16:30

Kurz je součástí uceleného a systematického vzdělávacího programu, který provede účastníky oblastmi otevřené a zodpovědné vědy

DMP - v současné době již dobře známá a často skloňovaná zkratka pro Data Management Plan, plán správy výzkumných dat. DMP se stává povinnou položkou realizace výzkumných projektů, čímž se dostává do podvědomí spíše jako byrokratická formalita nebo nepříjemná povinnost, která zdržuje od samotné vědecké práce. Je tomu opravdu tak? Nutně nemusí. Tento kurz Vám ukáže i světlou stranu DMP a jeho potenciál stát se užitečným nástrojem. DMP je totiž výsledkem plánování - dynamického procesu, který stojí v centru efektivní realizace vědecko-výzkumné činnosti a správy výzkumných dat. Aby nezůstalo jen u "teorie" - sami si vyzkoušíte, jak lze DMP zlepšit a jaké implikace mohou mít takové změny na výzkumný projekt. DMP navíc není nutné vytvářet "from scratch", takže se zároveň podíváme, jaké nástroje lze pro plánování a tvorbu plánů využít, a dokonce se seznámíte, jak s jedním z těchto nástrojů - Data Stewardship Wizard - pracovat, aby ty začátky nebyly tak náročné.

Další informace

Pořádá

Oddělení koncepce a podpory výzkumu UP

Místo

Envelopa Hub, tř. 17. listopadu 1131/8a
Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)