Plánování správy výzkumných dat

18. duben 2024, 11:00–13:00

Čtvrtý díl ze série Kurzů otevřené vědy

Kurz přiblíží účastníkům počáteční fázi správy výzkumných dat, tj. plánování. V rámci první části bude plánování správy výzkumných dat představeno jak v kontextu životního cyklu výzkumu, tak i životního cyklu dat. Účastníci se dozví, proč správu výzkumných dat plánovat a jak se s touto výzvou vypořádat pomocí plánu správy výzkumných dat (DMP) a dostupných nástrojů. V druhé - praktické - části se účastníci seznámí s nástrojem Data Stewardship Wizard. Účastníci se naučí, jak vytvořit projekt a jak jej nastavit. Dozví se, jakými způsoby lze v rámci nástroje spolupracovat včetně správy uživatelských rolí. Kurz dále provede účastníky dotazníkem, typologií otázek a jeho jednotlivými komponenty, jako jsou fáze projektu, fáze správy výzkumných dat nebo pomocné funkcionality (TODO, komentáře, editorské poznámky, verzování). Kurz účastníkům ukáže možnosti exportu a představí metriky (F.A.I.R., dobrá výzkumná praxe, otevřenost), se kterými nástroj pracuje. V závěru se účastníci dozví o výhodách a nevýhodách používání tohoto nástroje.

Registrace

Pořádá

Oddělení koncepce a podpory výzkumu, RUP

Místo

Zasedací místnost 2.25, Děkanát FF UP, Křížkovského 10
Zpět

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)