Obsazování volných míst

Vypsání a zveřejnění volných míst

Výběr nových pracovnic a pracovníků se na Univerzitě Palackého řídí principy Open, Transparent and Merit-based recruitment, tedy tak, aby byl nábor (nejen) vědeckých pracovníků a pracovnic otevřený, transparentní a založený na hodnocení přínosu uchazeče/uchazečky s důrazem na hodnocení získaných zkušeností a jeho potenciálu.

Specifické podmínky pro přijímání akademických pracovníků podrobně vymezuje Řád výběrového řízení pro obsazování míst akademických pracovníků a Kodex chování pro přijímání vědeckých pracovníků (dále jen „Kodex“), které stanovují i pravidla vypisování a vedení výběrových řízení.

Pro přijímání vědeckých a neakademických pracovníků byl vytvořen metodický pokyn Postup obsazování volných pracovních míst neakademických pracovníků na Univerzitě Palackého v Olomouci.

Výběrová řízení dle zadání vedoucích pracovníků nebo pracovnic vypisují pracovníci nebo pracovnice personálních oddělení prostřednictvím systému elektronického zadávání výběrových řízení.

Stručný postup procesu výběru nového zaměstnance či zaměstnankyně UP

  1. Vedoucí pracovník/pracovnice rozhodne o přijetí nového zaměstnance nebo zaměstnankyně
  2. Personalistovi nebo personalistce jsou poskytnuty veškeré potřebné údaje a součinnost pro vypsání výběrového řízení na formuláři Požadavek na vypsání výběrového řízení /obsazení pracovního místa (označení pracovního místa; požadavky a zákonné předpoklady pro obsazení pracovního místa; datum předpokládaného nástupu uchazeče/uchazečky; termíny, způsob a místo podání přihlášky do VŘ; seznam dokladů požadovaných po uchazeči/uchazečce k předložení – viz. str. 2–3 Kodexu). Pracovník personálního oddělení zadá požadovanou pozici do systému ELF. Kdykoli je to účelné, vypsání VŘ se také zveřejňuje prostřednictvím EURAXESS.
  3. Probíhá komunikace s uchazeči/uchazečkami o vypsanou pozici. Uchazeči/uchazečky nemusí zasílat dokumenty v originále (pro účely VŘ postačí kopie) a nemusí zasílat žádosti o zařazení do VŘ s elektronickým podpisem. Vždy jsou informováni o řádném přijetí požadovaných dokumentů.
  4. Hodnocení v 1. kole se zaměřuje na splnění formálních požadavků vypisované pozice. Úspěšní uchazeči/uchazečky jsou pozváni do 2. kola VŘ.
  5. Hodnocení ve 2. kole probíhá před minimálně 5-ti člennou Výběrovou komisí (členové a členky komise určeni předáním jmenovacího dekretu). Jednotliví členové a členky komise musí být nezávislí, mimo konfliktu zájmů a musí rozhodovat objektivně na základě všech dostupných skutečností. Nedílnou součástí hodnocení uchazeče/uchazečky je hodnocení zásluh, jehož kritéria jsou stanovena individuálně pro každé VŘ.
  6. Nejpozději do 30 dnů od zasedání Výběrové komise vydáno Rozhodnutí o obsazení místa. Všichni uchazeči a uchazečky jsou o Rozhodnutí informováni písemně.
  7. Případné stížnosti jsou vyřizovány dle postupu ustanoveného vnitřní normou Vyřizování stížností a petic na Univerzitě Palackého v Olomouci (č. B3-08/2-ÚZ01)

Postup:

  1. Rozhodnutí o vypsání výběrového řízení (specifikace pozice)
  2. Poskytnutí potřebných informací pracovníkovi personálního oddělení (vypsání výběrového řízení v systému ELF)
  3. Komunikace s uchazeči (podávání přihlášek)
  4. Hodnocení a výběr uchazečů (1. kolo)
  5. Řízení před Výběrovou komisí (2. kolo)
  6. Vyhlášení výsledků VŘ

Hodnocení uchazečů a uchazeček

Při hodnocení se postupuje v souladu se zásadami otevřenosti, transparentnosti, rovných příležitostí a nediskriminace a zásluh.

Ve výběrovém řízení na pracovníka/pracovnici Univerzity Palackého v Olomouci nesmí být žádným způsobem penalizovány:

  • Pohlaví, věk, sexuální orientace, postižení, státní příslušnost, náboženství, politické názory, etnické nebo sociální zázemí a socioekonomická situace uchazeče.
  • Přerušení a rozdíly v kariéře výzkumného pracovníka nebo pracovnice jako přestávky v kariéře, mateřská, otcovská dovolená a rodičovská dovolená, protože jsou považovány za přirozenou součást profesní dráhy.

Posuzování během výběrového řízení jsou dvoukolová:

  1. Kolo – splnění nezbytných požadavků a úplnosti vyžádaných dokumentů (stupeň dosaženého vzdělání, délka a zaměření praxe, jazykové a jiné dovednosti apod.)
  2. Kolo – Pracovní pohovor formou osobního setkání či online. Členové Výběrové komise obdrží standardizované hodnotící formuláře, ve kterých uvedou písemné hodnocení jednotlivých kategorií. Hodnotící formuláře slouží pro objektivní a transparentní vedení výběrového řízení.

Hodnotící formulář - akademický pracovník

Hodnotící formulář - vedoucí pracovník

Nastavení cookies a ochrany soukromí

Na našich webových stránkách používáme soubory cookies a případné další síťové identifikátory, které mohou obsahovat osobní údaje (např. jak procházíte naše stránky). My a někteří poskytovatelé námi využívaných služeb, máme k těmto údajům ve Vašem zařízení přístup nebo je ukládáme. Tyto údaje nám pomáhají provozovat a zlepšovat naše služby. Pro některé účely zpracování takto získaných údajů je vyžadován Váš souhlas. Svůj souhlas můžete kdykoliv změnit nebo odvolat (odkaz najdete v patě stránek).

(Technické cookies nezbytné pro fungování stránek. Neobsahují žádné identifikační údaje.)
(Slouží ke statistickým účelům - měření a analýze návštěvnosti. Sbírají pouze anonymní data.)
(Jsou určeny pro propagační účely, měření úspěšnosti propagačních kampaní apod.)